Sunday, October 21, 2007

Me 我

词 曲:阿信 编曲:怪兽 阿信

还记得小时候

作文簿上的志愿

那天真的幻想

如今都到哪里躲藏

走出网咖凌晨的三点钟

过天堂世纪帝国直达战栗时空

看不见的世界里我是英雄

然后回到没有目标的活著在现实中

oh my god,oh my god who am i

我的外号是嘴上乔丹

oh my god,oh my god who am i

座右铭是我混故我在

也曾开心的耶耶耶也有失落的我我我

蝴蝶飞出了潜水钟我却还在原地停留

留不住时间耶耶耶总是后悔的我我我

我不要一生就这样到最后一生就这样

这样的我

这样的勇敢的我单纯的我

复杂的我冷的我热的我

无聊的我懒惰的我总是怀疑的我

讲了又不听听了又不做做又做不好的我

买一个梦五十块钱的梦

期待五百万分之一的奇迹降落

从此以后想要什么喜欢什么就有什么

但是我的人生还可以努力追求什么

have you ever wanna be a spaceman?

have you ever wanna be a president yrah?

or you're still a daydreaming make?

have you ever wanna be wanna be

还记得小时候作文簿上的志愿

那天真的幻想

如今都到哪里躲藏

Do you still remember what will you write whenever there is a title of "My Ambition"? I think i always write to become a lawyer ... hehehe ... or a consultant ... But, as i grew up, i'm not sure what i want to become ... Why we are so sure when we are still little? Is it we don't think so much? We just like it ...

That's why I like to listen to this song ... :P

No comments: